Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2013 15:11 - АЗ СЪМ ПРОТЕСТИРАЩ..(ПО РЕЧТА НА КЕНЕДИ-„АЗ СЪМ БЕРЛИНЧАНИН”)!!
Автор: nikolaigatzev Категория: Политика   
Прочетен: 2604 Коментари: 1 Гласове:
-2

Последна промяна: 15.08.2013 17:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

АЗ СЪМ ПРОТЕСТИРАЩ.. ( РЕЧТА НА КЕНЕДИ-„АЗ СЪМ БЕРЛИНЧАНИН”)!!

„Скъпи граждани на Протестираща София,

Горд съм, че съм във Вашия град като гост на Вашия забележителен Протест, който символизира във всички части на света духа на борбата и съпротивата на демократичния  дух. Горд съм, че направих това пътуване във времето на Вашият Протест, който се загубиха надеждите си, от дълги години,  за политиката на правителството Ви според принципите на демокрацията, свободата и напредъка.

Горд съм с това, че пристигнах във Вашия град в компанията на мои съграждани, които работеха тук във времето на най-тежката криза, през която премина този град, и които ще дойдат отново в София, ако това стане необходимо. Преди две хиляди години най-гордата фраза, която можеше да изрече един човек беше: „Аз съм гражданин на Рим”. Днес най-гордата фраза, която може да каже човек в свободния свят е: „Аз съм Протестиращ”. (Благодарен съм на преводача, че той преведе още по-добре моя български.)

Ако има хора по света, които не разбират или се преструват, че не разбират, за какво днес става дума в спора между свободния свят и комунизма, тогава можем само да им кажем, че трябва да дойдат в София и да видят духа на протестите срещу Орешарски.

Има хора, които казват, че на комунизма принадлежи бъдещето. Те трябва да дойдат в София. А има и други в Европа и в други части на света, които твърдят, че с комунизма може да се сътрудничи. Те също трябва да дойдат в София и да разговарят с Вас и да Ви попитат дали това е възможно. Но има и малцина, които казват, вярно е, че комунизмът е една зла, една лоша система, но той позволява на хората да постигат икономически напредък, тези хора контра-протестират или подкрепят Орешарски. Сигурно и техните възгледи имат някаво основание и право, но нека и те дойдат в София и видят Вашите свободни шествия и прояви.

Животът в свобода не е лесен и демокрацията не е съвършена. Но ние никога нямахме нужда да изградим стена или граници на Прехода, за да държим хората си при нас и да ги спираме да отидат някъде другаде или да потърсят някакъв друг- свой път.

Искам да Ви кажа от името на народа на Свободният глобален свят, който живее на хиляди километри далече от Вас, от тази и от другата страна на Атлантическия океан, че моите съграждани са горди, много горди с това, че заедно с Вас, макар и от разстояние, могат да споделят историята на последните 23 години. Защото аз не знам някога страна да е била ограбвана и окупирана 23 години и въпреки това да живее с несломима жизненост, с непоколебима надежда, със същата сила и същата решителност както в наши дни – на Протестираща България.

Стената на вътрешното разделение и противопоставянията „столица-провинция”, „комунисти-антикомунсти”, "селяни-граждани", „протестиращи-непротестиращи”, „депесари-националисти”, "красиви-грозни недоволни", "зимни-летни протестиращи" е най-отблъскващата и най-силна демонстрация за провала на комунистическата система. Целият свят вижда потвърждението на този провал. Ние ни най- малко не сме щастливи от това. Защото, както казват дори във Вашият парламент, стената на раделението в обществото е не в противоречие не само с историята, тя е в пълно противоречие с човечността. Стената разделя партиите,  религиите, етносите, дори социалните групи, семействата, мъж от жена, брат от сестра, насила се разделят хора, които искат да живеят заедно.

Това, което се отнася за София, важи и за България (въпреки, че останалата част от страната слабо протестира и защитава правителството Орешарски). Не може да бъде гарантиран истински мир и просперитет в България и Европа, докато на всеки втори българин се отнема основното право на свободен избор и парламентарно представителство. За 23 години в мир и вярност, минала през изпитания, това поколение българи си спечели правото да бъде свободно, включително и правото да вижда семействата и нацията отново обединени в траен мир, с добра воля спрямо всеки и зачитане на неговата позиция.

Вие, от Протестите, живеете в един защитен остров на свободата. Но Вашият живот е свързан с този на останалата част от страната. И затова накрая Ви призовавам, преодолявайки опасностите на днешния ден, да отправите поглед към надеждата на утрешния ден. Поглед отвъд свободата на град София и отвъд свободата на Вашата страна към похода на свободата навсякъде по света, издигайки се над стената с поглед към деня на справедливия мир. Свободата е неделима, и дори само един човек да е поробен, тогава не всички са свободни.

Но когато ще е настъпил денят, когато всички са свободни, и Вашият град и Вашата страна са отново обединени, когато Европа е обединена и е съставна част от един мирен и пълен с основания за най-големи надежди континент, тогава, когато този ден ще е дошъл, тогава със задоволство ще можете да кажете за себе си, че софиянци и този град- София, 23 години не се огънаха.

Всички свободни хора, където и да живеят, са граждани на града София и затова като свободен и протестиращ човек съм горд, че мога да кажа: „Ich bin ein Protestische” – „Аз съм Протестиращ”.

Николай Гацев       София, Ден на Св.Мария Богородица, 15.08.2013 г.


Реч на президента Джон Кенеди в Западен Берлин  през 1963 г.

Като част от поредицата „Велики проповеди и речи” предлагаме речта на американския президент Джон Кенеди с надслов „ Аз съм берлинчанин”, която той произнася пред кметството Шьонеберг в Западен Берлин на 26 юни 1963 година. Това е реч, в която Кенеди публично критикува построяването на Берлинската стена и обсадата на Западен Берлин като заплаха за свободата. Думите „Ich bin ein Berliner – аз съм берлинчанин”, означават „аз съм един от вас”, това са думи на решителна подкрепа и солидарност. Думи, израз на съпротивата срещу комунизма и на стремежа към свобода.

„Скъпи граждани на Берлин,

Горд съм, че съм във Вашия град като гост на Вашия забележителен кмет, който символизира във всички части на света духа на борбата и съпротивата на Западен Берлин. Горд съм, че направих това пътуване във Федерална република Германия заедно с Вашия забележителен канцлер, който определяше дълги години политиката на федералното правителство според принципите на демокрацията, свободата и напредъка.

Горд съм с това, че пристигнах във Вашия град в компанията на един американски съгражданин, генерал Клей, който работеше тук във времето на най-тежката криза, през която премина този град, и който ще дойде отново в Берлин, ако това стане необходимо. Преди две хиляди години най-гордата фраза, която можеше да изрече един човек беше: „Аз съм гражданин на Рим”. Днес най-гордата фраза, която може да каже човек в свободния свят е: „Аз съм берлинчанин”. (Благодарен съм на преводача, че той преведе още по-добре моя немски.)

Ако има хора по света, които не разбират или се преструват, че не разбират, за какво днес става дума в спора между свободния свят и комунизма, тогава можем само да им кажем, че трябва да дойдат в Берлин.

Има хора, които казват, че на комунизма принадлежи бъдещето. Те трябва да дойдат в Берлин. А има и други в Европа и в други части на света, които твърдят, че с комунизма може да се сътрудничи. Те също трябва да дойдат в Берлин. Но има и малцина, които казват, вярно е, че комунизмът е една зла, една лоша система, но той позволява на хората да постигат икономически напредък. Но нека и те дойдат в Берлин.

Животът в свобода не е лесен и демокрацията не е съвършена. Но ние никога нямахме нужда да изградим стена, за да държим хората си при нас и да ги спираме да отидат някъде другаде. Искам да Ви кажа от името на народа на Съединените щати, който живее на хиляди километри далече от Вас, от другата страна на Атлантическия океан, че моите съграждани са горди, много горди с това, че заедно с Вас, макар и от разстояние, могат да споделят историята на последните 18 години. Защото аз не знам някога град да е бил обсаден 18 години и въпреки това да живее с несломима жизненост, с непоколебима надежда, със същата сила и същата решителност както в наши дни Западен Берлин.

Стената е най-отблъскващата и най-силна демонстрация за провала на комунистическата система. Целият свят вижда потвърждението на този провал. Ние ни най- малко не сме щастливи от това. Защото, както каза Вашият действащ кмет, стената е в ярко противоречие не само с историята, тя е в пълно противоречие с човечността. Стената разделя семейства, мъж от жена, брат от сестра, насила се разделят хора, които искат да живеят заедно.

Това, което се отнася за Берлин, важи и за Германия. Не може да бъде гарантиран истински мир в Европа, докато на всеки четвърти немец се отнема основното право на свободен избор. За 18 години в мир и вярност, минала през изпитания, това поколение немци си спечели правото да бъде свободно, включително и правото да вижда семействата и нацията отново обединени в траен мир, с добра воля спрямо всеки.

Вие живеете в един защитен остров на свободата. Но Вашият живот е свързан с този на сушата. И затова накрая Ви призовавам, преодолявайки опасностите на днешния ден, да отправите поглед към надеждата на утрешния ден. Поглед отвъд свободата на град Берлин и отвъд свободата на Вашата страна към похода на свободата навсякъде по света, издигайки се над стената с поглед към деня на справдливия мир. Свободата е неделима, и дори само един човек да е поробен, тогава не всички са свободни.

Но когато ще е настъпил денят, когато всички са свободни, и Вашият град и Вашата страна са отново обединени, когато Европа е обединена и е съставна част от един мирен и пълен с основания за най-големи надежди континент, тогава, когато този ден ще е дошъл, тогава със задоволство ще можете да кажете за себе си, че берлинчани и този град Берлин 20 години не се огънаха.

Всички свободни хора, където и да живеят, са граждани на града Западен Берлин и затова като свободен човек съм горд, че мога да кажа: „Ich bin ein Berliner” – „Аз съм берлинчанин”.

Превод: Господин Тонев



Тагове:   ДПС,   атака,   НДСВ,   БКП,   СДС,   ГЕРБ,


Гласувай:
1


Вълнообразно


1. breeze - "Свободата е неделима, и дори само един човек да е поробен, тогава не всички са свободни."
15.08.2013 16:14
Това трябва да се превърне в цел.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nikolaigatzev
Категория: Политика
Прочетен: 3758889
Постинги: 709
Коментари: 2438
Гласове: 4448
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031