2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
МИНИСТЪР- ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
Копие: Парламентарна група на Б.С.П.
Копие: Парламентарна група на Д.П.С.
Копие: Парламентарна комисия по икономически въпроси
Копие: Европейска комисия
СКАНДАЛНИ ТВЪРДЕНИЯ НА МИНИСТЪР ЛУКАРСКИ ПРЕД КОМИСИЯ В Н. С. – СЛЕД ПИТАНЕ ЗА НАШЕТО ПОЛИТИЧЕСКО УВОЛНЕНИЕ- 22. 04. 2015
От Кръстьо Делчев Руйнеков, Изпълнителен директор на И. А. “БСА“ към Министерство на икономиката и от Николай Петров Гацев, Главен Секретар на ИА “БСА“, към Министерство на икономиката
с настоящ адрес: София, 1505, Район „Оборище“, ул. “Марагидик“ № 4, тел: 0897 200 733
Относно: Преписка за Самоуправство, незаконни назначения и уволнения в структура на държавната власт, явно създаване на документи с невярно съдържание и на обстановка на постоянен конфликт на интереси в И. А. “БСА“, към Министерство на икономиката, както и неверни твърдения на Министър Лукарски пред Комисия на Н. С. от 22. 04. 2015- в съучастие с дългогодишни служители на Министерство на икономиката- свързани с една вероятна обща цел- злоупотреба с европейски фондове по евро-програми.. и прикриване на предишни такива..?!
УВАЖАЕМИ Г- Н МИНИСТЪР- ПРЕДСЕДАТЕЛ,
Обърнахме се към Вас с наш нов сигнал от 08.07.2015– с наш нов сигнал до Европейската комисия- Сигнал от 16. 06. 2015, Прокуратурата от № 82/ 24. 02. 2015 г. и от 08.07. 2015 и наш сигнал към КПУКИ под нов номер № 01-530/ 08.07.2015- като към институтции, които могат да предотвратят явни грешки, конфликти на интереси, самоуправни действия- извършването на много и с дълготрайност негативни последици върху дейността на И.А.„БСА“ към Министерство на икономиката, както и многомилионии загуби на Република България, извършвани от бивша служителка на И.А.“Б.С.А“- г-жа Ирена Миланова- Бориславова, уволнена дисциплинарно на 06.02.2015 г. – констатирано и от Решение на КПУКИ- № РС-051-15-036 / 11.06.2015 г. против Изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“, както и от администр.дело № 1837/2015 в АССГ- заведено от Ирена Миланова-Бориславова срещу нейното уволнение от тогавашното ръководство на И.А. “Б.С.А“ със Заповед № 98/06.02.2015г. на Кръстьо Руйнеков. На следващият работен ден Изпълнителният директор Кръстьо Руйнеков излиза в дълготрайно болнично лечение и като временно изпълняващ длъжността се назначава със Заповед- Главен Секретар на И. А. “БСА“- Николай Гацев- със срок от- 06. 02. 2015 до 3 месеца на отсъствието на Изпълнителния директор. На 10. 02. 2015 г. същият получава заповед № РД-16-85/ 09. 02. 2015 г., подписана от г-жа Даниела Везиева, заместник-министър на Министерство на икономиката в И.А. „Б.С.А.“ / наричана за краткост „Агенцията“/ чрез г-н Валери Коцовски /ръководител на Инспектората към М.И. и г-н Благовест Джурин – държавен инспектор в Инспектората към МИ/, е постъпил Списък на документи и информация, необходими във връзка с проверка съгласно Заповед № РД-16-85/09.02.2015г., издадена от г-жа Даниела Везиева – заместник-министър на Министерство на икономиката. От направения прочит на документите е видно, че повод за извършване на извънплановата проверка е жалба, от потърпевша- за какво и срещу кого..?!, която не беше предоставена като текст на „проверяваните“- в разрез с правилата за такава проверка, както и не бяхме запознати с изводите и резултатите от проверката, нито с каквото и да било по нея /вх. № 94- И- 25/09.02.2015 г. в М.И. от г-жа Ирена Илиева Миленова- Бориславова – „бивш служител на агенцията..“/. От т. 2 на Заповедта става ясно, че действията на комисията са насочени към процедурата по издаване на Заповед № 98/06.02.2015г., с която в качеството си на орган по назначаване/работодател/ Изпълнителният директор на агенцията е прекратил служебното правоотношение с г-жа Миленова-Бориславова. С други думи: процедурата е по повод законосъобразността и/или целесъобразността на издадената заповед.
Съгласно разпоредбите на чл. 46 от Закона за нормативните актова /ЗНА/ разпоредбите на нормативните актове се прилагат според точния им смисъл, а ако са неясни, се тълкуват в смисъла, който най-много отговаря на други разпоредби, на целта на тълкувания акт и на основните начала на правото на Република България. Нормативният акт трябва да съответствува на Конституцията и на другите нормативни актове от по-висока степен. По отношение на Закона за администрацията /З.А./ и Закона за държавния служител /ЗДСл/ в настоящия случай следва да се приложат разпоредбите на ЗДСл, тъй като той е „специален“, т. е. неговите разпоредби се отнасят до оспорването на заповедта за прекратяване на служебното правоотношение. В тази връзка в чл. 121 от ЗДСл. ясно е казано, че държавният служител има право да оспори законността на прекратяването на служебното си правоотношение пред органа по назначаването или пред съда чрез органа по назначаването и да иска: отмяна на акта, с който то е прекратено; обезщетение за времето, през което не е бил на служба поради прекратяването и/или поправка на основанието за прекратяване на служебното правоотношение, вписано в служебната книжка или в други документи. Споровете, свързани с прекратяване на служебни правоотношения, могат да бъдат отнесени до органа по назначаването или чрез органа по назначаването до съответния съд. Участници в процедурата са уволненият държавен служител и органът по назначаването или съответният административен съд, до който е подадена жалба.От тук по недвусмислен начин е извода, че МИ не е страна по процедурата за издаването на заповедта за уволнение, нито пък може да проявява претенции за спазването на процедурата при прекратяване на служебното правоотношение. В тази връзка считам, че с издаването на Заповед № РД-16-85/09.02.2015г., издадена от г-жа Даниела Везиева – заместник-министър на Министерство на икономиката е съвсем неправомерен административен акт, като по този начин са превишени правомощията на лицата, визирани в нея..
В същото време, за неща, по които М.И., има правомощия и е длъжно да промени–в едномесечен срок от разделянето си от мега-министерството и създаването си- като Министерство на икономиката, а именно промяна на устройствени правилници и актове на Министерство на икономиката към неговите подведомствени структури или Закони в Народното събрание- не взема отношение- не променя специалните закони за отделните агенции и второстепенни разпоредители с бюджет, регламентиращи работата за работата и на И. А. “ Б. С. А.“ и на акредитацията и остава фактическото противоречие на преобразуването на бившето МИЕ в три нови Министерства- съответно: МИ, МЕ, МТ и непроменено в специалните закони и правилници за работата на И. А.“БСА“ и акредитацията, въпреки изискваната обвързана връзка на тези актове. Това е фактическата основна причина за възникване на казуса „ Руйнеков- Бориславова“ - И. А. “БСА“ и затова е виновен Министъра на икономиката, Заместник- министър Даниела Везиева и техният управленски екип. Имам предвид и че почти година от смяната на Правителството няма назначен още нито заместник на изпълнителния директор в И. А. “БСА“, въпреки че инж. Кръстю Руйнеков е отправил писмено предложение, по Закона- за конкретно лице, което изцяло не само отговаря на изискванията на чл. 10, ал. 4 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието / ЗНАООС /, както и Правилника за И. А. “БСА“. наистина има отлични познания и опит в областта на акредитацията, както и висок морал и се ползва с добро име в обществото.
Съгласно разпоредбите на чл. 5, т. 9 от РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 765/2008 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 9 юли 2008 година за определяне на изискванията за акредитация и надзор на пазара във връзка с предлагането на пазара на продукти и за отмяна на Регламент (ЕИО) № 339/93 Всяка държава-членка гарантира, че нейният национален орган по акредитация разполага с необходимите финансови и човешки ресурси за правилното изпълнение на неговите задачи, включително за осъществяването на специални задачи, като например дейности във връзка с европейското и международното сътрудничество в областта на акредитацията, както и дейности, необходими за подкрепа на обществената политика, които не се самофинансират. За съжаление и през 2014 г. служители на агенцията не успяха да осъществят правомощията си, като присъстват на редица форуми, поради липса на финансови средства и отказ на Министерството да отпусне средства за това- въпреки свръхпечалбата на И.А. „БСА“.
През 2015 г. бюджетът, който е предвиден за ИА БСА бе дори значително намален, въпреки че дейностите на Агенцията, от които се правят приходи между 200 и 250 % приходи от дейността й за държавата. Този факт явно налага съсипването на тази структура. Към И.А. „БСА“ минават и нови функции- по криминологичните и медицинските лаборатории- за което не е осигурено никакво финансиране- което е съботаж към държавната политика в отрасъла. Това представляваше пореден и преднамерен удар срещу българската акредитация и дейността на И. А.“БСА“- плод на явно министерско недомислие и безхаберие.
Няма предприети действия и по писмо /вх. № 91-00-06/ 12. 01. 2015 г. в М. И./, съгласно което основателно са дадени идеи за промяна в действащото законодателство, поради противоречия с горепосочения Европейски регламент.
Неотдавна, лично отправихме и сигнал /Вх. № 94-Н-89/20.10.2014г. в МИ/, както и до други институции, но отговор на този сигнал не сме получили. Не сме информирани дали същият е предаден по компетентност на Прокуратурата, а от Инспектората се отговаря, „че Министерството не било компетентно..- ..по сигнал за направена „нарко-подхвърляне“ и заплаха към личността и семейството на Главен Секретар на И. А. “БСА“- Николай Гацев, във връзка с негови предложения и дейност по американски енергийни проекти- в областта на акредитацията на енергиен проект от САЩ- съвместно с ДДЕ на САЩ- обезпечен с финансиране от 20, 000,000 долара от департамента по енергетика на САЩ и явно чуждестранни- „руски заплахи.. ?!“ и т. н..- с писмо от Октомври 2014 г. адресирани до Премиер, Президент и Министри.. и Председател на ДАНС..?!.. Това бездействие от изпълнителната власт ме навежда на мисълта, че всичко е избирателно и не се зачитат основни човешки права. В същото време се правят „отговори“ на някакъв неизвестен г-н Димитър Славчев от София, улица „Солунска“ № 29- МИ № 94-2-356/10.12.2014 открито заявява, че Главният секретар на И. А. “БСА“- Николай Гацев е следен от „открито външно проследяване“ в София, с камери и в провинцията.. (!), твърди се за взимани от него аванси от касата на Агенцията.. (?!), цитират се и вътрешни документи.. на Агенцията (?!), както и се изтъква фактът, че Николай Гацев в НЕРАБОТЕН ДЕН Е БИЛ.. НА МИТИНГ СРЕЩУ ПРАВИТЕЛСТВОТО НА БОЙКО БОРИСОВ.. (?!) –а такъв не е имало тогава- на 06.12.2014, а е бил срещу... Частните съдебни изпълнители!, даван по „Б.Т.В.“ и там явно е ‚разпознат“ от г-н Димитър Славчев..- „с индиански пера на главата..“ и т. н. (!). Явно г-н Димитър Славчев (какъвто на адрес София, „Солунска“№ 29 не съществува)- е много добре запознат с дейността, ежедневието и с личността на Главен секретар на И. А. “БСА“ Гацев- щом го разпознава „с перата“, в 2-минутен репортаж, в който не е съобщена самоличността на „индианеца“..?!. Същият Димитър Славчев в интернет-форуми, за И. А. “БСА“, където обсъжда работата на новото ръководство на И. А. “БСА“ пише: „че директорката Ирена.. (?!), и нейната дружка.. Везиева.. от лобито на Меглена Пръмова.. (?!), били в особени отношения.. от разни клубове със съмнителна репутация....“?! Там разбираме, че и назначението и на бившата изпълнителна директорка- Елза Янева в И. А. “БСА“, също е било решено пак в „странните“ клубове:. “Есенс“, „Сохо“ и „Липс“..- там се показват и са приложени снимки на високопоставените изброени дами в странни чалга и „лесбо-заведения.. (?!)“ -както пише този добре информиран и „следящ“ Димитър Славчев. Приложихме даже снимката, публикувана от г-н Димитър Славчев, а той е указал и конкретни дати в които „споменатите лица са били в клубовете, което може да се сверяло.. и по друг начин..?!“
Сега следва нова изненада- без да се коментира въобще дисциплинарното уволнение на г-жа Ирена Миленова- Бориславова- абсолютно изискване на Правилника за работа на И.А. „БСА“- от 06.02.2015 ( а вече и констатирано от КПУКИ в Решение № РС-051-15-036 / 11.06.2015 г. против изпълнителен директор на Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ - като законно уволнение- с Решение на КПУКИ или нейна Жалба до М. И. № 94-И-25/ 09. 02. 2015 г. в Министерство на икономиката (в лицето явно на заместник- министър Даниела Везиева) издава.. нова Заповед за нейното назначаване- този път- като ..Изпълнителен директор на И. А. “БСА“ (?!)- на 20. 02. 2015 г. -без дори да е освободен стария Изпълнителен директор по съответен ред, както и при казус на явен нов конфликт на интереси- г-жа Ирена Миленова- Бориславова трябва или да довърши и изпълни своята заповед за уволнение– или да я потвърди (като го спре)...- защото в АССГ момента има образувано дело № 1837/2015, насрочено за май месец 13. 05 2015 г.,от Ирена Миланова- Бориславова. - по повод дисциплинарното й уволнение(!?), а като ответна страна е „Агенцията“ (т. е. пак Ирена Миланова- Бориславова- за което на 13. 05. 2015 тя посписва две противоположни пълномощни!!), която се ръководи и представлява от нея (?!). Ето това аз не го приемам – че може, съдиите да не знаят този факт на съвпадение и ще бъдат подведени да издадат порочно Решение. В тази връзка и ако г-жа Миленова- Бориславова е претендирала някакви финансови обезщетения и претенции- те се явяват претенции и документи с невярно съдържание, целящи да заблудят съдебен орган и да злоупотребят със средства на държавата. Според нас би трябвало Прокуратурата да започне преследване на Ирена Миланова- Бориславова за манипулация и документи с невярно съдържание срещу Правосъдието- Министерство на икономиката, Прокуратурата- (ВАП) и Първо РУ на СДВР да уведоми незабавно Съдебен състав от АССГ- по адм. дело № 1837/2015 за новосъздадената ситуация, както и да провери и потърси отговорност на лицата, което е окомплектовало документите, изпратени от И. А. “БСА“- без да приложи всички материали по преписката, където се крие възможност за сериозна измама и престъпно увреждане на Държавата. Също съизвършители на това са Министъра на икономиката, цялото намесено в казуса ръководство на министерството- подведено от Инспектората и конкретните виновници. Двете страни по това дело са „дефакто“ едно и също лице - няма ли да има съмнение за злоупотреба, която ще има дългосрочни и трайни финансови последици за държавата..? Ако делото се изгуби от Агенцията – естествено е, че Ирена Миланова-Бориславова. няма да обжалва, защото тя е заинтересовано лице, както и в противоречие със „съгласувателното писмо на М.С. № 03-00-20/ 19.01.2015 г., подписано не от Бойко Борисов ( министър –председател на страната, в същият ден отсъстващ от България, а от някакво друго лице..- със запетайка, въпреки изричната норма на Закона за администрацията- за лично съгласуване..!, както и фактът, че се укрива от министър-председателя Бойко Борисов- фактът, че Ирена Миленова-Бориславова е уволнена от И.а. „БСА“ и фактически не отговаря на формалните специални законови изисквания за качествата за назначаването на Изпълнителен директор на И.А.“БСА“- към 16. 01- 19. 01.. 2015 г.- съгласно ЗНАОС и Правилника на работата на И. А. “БСА“- 1) няма сертификат за владеене на чужд език.., 2) няма управленски опит., както и че 3) не е правила одити в последните 2 години от дейността си (а Ирена Миленова- Бориславова в представената си на Премиера- автобиография за назначаването си дори твърди сама обратното!)- изрично, че нарушава изискуеми качества от Изпълнителен директор на И.А.“БСА“. Имам предвид, че посещението на езикови курсове (по английски, немски и др. езици) завършва с определен докумен за часовете на обучение, но този документ е различен от сертификат за владеене на даден език (като например: Кембридж сертификатите FCE, CAE и CPЕ и т. н.). Разликата е важна – владеенето на даден език се удостоверява с официален сертификат, за който се полага изпит по побщоутвърдени правила. Сигурен съм, че г-жа Бориславова няма този официален сертификат. Може да е посещавала курсове по чужди езици, но същата най-вероятно няма надлежния документ, че владее езика. Следователно – тя не отговаря на изискването да владее един от езиците, които се изискват, за да бъде назначена за изпълнителен директор в ИА „БСА“. Премиерът е явно бил подведен от докладващите му от Министерството на икономиката (Лукарски или.Везиева.?!) и за обстоятелствата, при които се извършва немотивираното освобождаване на Изпълнителен директор г-н Кръстьо Руйнеков, като ТОЙ се набеждава от екипа на Министъра :„..за ниско качество на работата си.. и както Министър Лукарски заявява пре Парламентарна Комисия по икономическите въпроси на заседание от 22.04.2015“- което пък се оборва от документи на Е.А., които прилагаме тук и които ГЛАСЯТ- за сведение на Министъра- който явно е наистина без редовна диплома от СУ за магистър по право !!!- високата оценка от същият месец- от 20 януари 2015 г.- с акта на новата акредитация на И.А.“БСА“ в Европейската Агенция (Е.А.)- направен, след проверка, проведена през периода Април- Декември 2014 г., т.е. след назначението на Кръстьо Руйнеков за Изпълнителен директор (на 24.03.2014, а на Гацев- за Главен секретар на „БСА“ – от 31.03.2014!!!) и за периода на целият негов мандат. За да очерни Николай Гацев пред Парламентарната комисия по Икономически въпроси и туризъм в Н. С. пък Министър Лукарски го обвинява, че „Гацев е командвал Агенция „БСА“.. и е бил нейн Изпълнителен директор (?!), т. е., индиректно твърди, че ТОЙ е спасил акредитацията пред Е. А. и както си признава Министъра- без диплома, че имал конфликт с Гацев- още от ученическите години в НГДЕК- заради които явно е уволнен..- а конфликта на Гацев с Лукарски е от факта, че Министър Лукарски- като ученик в Класическата гимназия е демонстрирал до 1989 със своят комунистически и червен произход, а Николай Гацев е бил смятан до 1989 за „второ качество ученик“- заради родството си със семейство „фашиста“ Андрей Тасе Търпев- Ляпчев..! Цинично самопризнание за един Министър, а истината е че г-н Гацев само е изказал в лицето на Лукарски съмнение за нередовности в издаването на магистърската диплома на магистър по право от СУ, за която в медиите и Интернет от 6 месеца- се приканва Министъра да си я покаже, защото има съмнения на информирани източници в нейната редовност! Както и критики за неговата свързаност с Москва и сем. Иван Костови.
Като мотиви за уволнението им е посочено и „несправянето“ на Руйнеков и Гацев по работата им с евро- фондовете..“, всъщност е отказа им да крадат и да продължват по „кухите“ Проекти на предишното ръководство- и прекратяването на нагласените конкурси за подставените фирми на новите управляващи.
При тази видима измама и несъстоятелност се прави незабавен въвод на новата директорка- г-жа Миленова-Бориславова- в Агенцията, в отсъствие на неосвободен действащ Изпълнителен директор и такъв временноизпълняващият го заместник , който също отсъства, по болест също от Агенцията по това време. Правят се разбивания, изземвания на документи- предмет на наш прокурорски сигнал № 82/24.02.2015 на Върховната административна прокуратура (В.А.П.) ( под надзора на Инспектората на Министерството, което увеличава размера на самоуправството, а не го намалява или пък озаконява! ), протоколи и запечатвания на стаи и кабинети, действия който уронват престижа на Агенцията, както и на Министерството и целят посъщество- съботаж на работата на Агенцията като част от Европейската Агенция (Е. А.)- където ще се постигне пред Е. А. пак Проверка за акредитацията на И.А.“БСА“ – и да бъде отнета статута на агенцията- което ще е щета за милиони левове за българската икономика, а по време на управлението и мандата на на инж. Кръстьо Руйнеков – през Януари 2015 г. е извършено ново признаване на акредитацията на И.А.“БСА“ към МЛА и от ЕА беше възстановена и даже обогатена тя- с нови дейности- с Решение на Е.А. от 20 януари 2015 г. Това става въпреки чудовищните пречки на „наказателят-анти-фашист“ Лукарски- орязъл през 2014 бюджета на Агенцията(я нарушение на МЛА и Правилата на Е.А.) и съботиращ международните контакти на Агенцията- явно заради „антифашистките“ си въгледи?! Сега се правят нови умишлени действие за съботаж на Министерство на икономиката, на Република България и се назначава лице, което е дисциплинарно уволнено и е в конфликт на интереси с Агенцията, защото г-жа Ирена Миланова-Бориславова през месец Юли 2014 г. е била лектор на платен лекторски курс на ЦИЕС- Стара Загора- от 10.07.2014 г.- таксата за курса е била 190 лева без ДДС, а не ни е известна „цената“ на нейното участие в курса, но Прокуратурата следва да го установи и провери, а същата фирма има в Агенцията подлежащи на акредитиране лаборатории и Органи за оценка на съответствието (ООС). КПУКИ отказва тук да съзре конфликт на интереси..(?!), по първия сигнал на Руйнеков у Гацев от 24.02.2015 г., но г-жа Миленова- Бориславова продължава своята дейност в конфликт на интереси и вече като „..назначена за Изпълнителен директор на И.А.“БСА“...“, какъвто твърди, че е тя- като участва в нова платена конкуретна дейност на дейността на И.А.“БСА“ и СЪЮЗ НА СПЕЦИАЛИСТИТЕ ПО КАЧЕСТВОТО В БЪЛГАРИЯ /ССКБ/- на платени семинари на датите 24 и 28 Февруари 2015 г.- които прилагам- когато явно ТЯ е имала вече поне съзнанието ( ANIMUS !?), че е назначена за Изпълнителен директор на И.А.‘БСА“ от 20-ти Февруари 2015 и след като е разбила кабинета на Изпълнителния директор Кръстьо Руйнеков. А г-жа Миленова-Бориславова тогава не отговаря и на формалните изисквания на специалния и отново неотменен Закон за акредитацията, както и Устойствения правилник на И. А. „БСА“ регламентиращ дейността на И.А.“БСА“, в главата му за изисквани качествата на