Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.02.2014 18:34 - НА ХАФЪЗОВ: ..МЕЖДУ ДАВУТОГЛУ И КАЛЪЧ.. ПРЕДПОЧИТАМ.. БАЙ ШУКРИ ТОПЧУ И ИМАМ АХМЕД КЬОРОГЛУ ОТ ГР.АРДИНО..!!!
Автор: nikolaigatzev Категория: Политика   
Прочетен: 2313 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 16.02.2014 21:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

НА ХАФЪЗОВ: ..МЕЖДУ ДАВУТОГЛУ И КАЛЪЧ.. ПРЕДПОЧИТАМ.. БАЙ ШУКРИ ТОПЧУ И ИМАМ АХМЕД КЬОРОГЛУ ОТ ГР.АРДИНО..!!!

       Вчера в Народното събрание се разигра поредния политически цирк- този път говоренето беше срещу ДПС и тяхната теза за приемане на „политическа агитация на майчин език”.  Скандалът избухна, когато  се изляха някакви непонятни мантри на повечето български граждани- „за или против делото на Давутоглу, Калъч..” и  т.н.

 Не познавам делото на Давутоглу и Калъч– сигурно те са достойни хора и заслужават уважение като несправедливо репресирани български граждани- или дори като „наши Нелсън-Мандели” със сигурност осъдени заради отстояването на техния произход и религия..- ако са такива..?!

    Но аз познавах бай Шукри Топчу и Ахмед Кьороглу от гр. Ардино- който умряха преди няколко години- бедни,  забравени и изоставени, както от другите местни, така и от ДПС в гр.Ардино..  Виждал съм ги само няколко пъти в живота си– първият път, при много травматично за мен събитие- през  май 1989, а после през 1993 и през 1994.. пак..- но вече нещата не стояха така ужасно за мен– както при първата ни среща..

   Запознах се с бай Шукри Топчу от гр. Ардино- при разгара на „голямата екскурзия” през 1989г. Тогава извърших втората си голяма „детска” глупост в живота- отидох в окупираното и обсадено от милиция и вътрешни войски Ардино- и насред джамията (без да знам, че там бяха останали само верни и лоялни на режима недоизгонени  мюсюлмани) се изказах против смяната на турските имена..и организирането на „екскурзията”..! Всички ме помислиха за агент-провокатор и се разбягаха, остананаха само временният имам Ахмед Кьороглу и един възрастен човек ,който ми се представи като бай Шукри Топчу. Те ме  поканиха на чаша сок в близкото заведение и ме помолиха да си тръгвам незабавно- ако не искам да си направя голяма беля.. на семейството ми и на себе си.. Казах им, че майка ми ме подкрепя.. , а баща ми е далече, но те не ми повярваха и отново ме отпратиха. Поговорихме за турските имена и турския език- и им споделих, че в къщи също се говори понякога на чужд език- майка ми и баба ми си разменяха реплики на ладино(шпаньолски еврейски), когато не искаха да ги разберат другите.., а баща ми и дядо ми- на гръцки-македонски, когато използваха „лоши думи” против комунистите или си намигаха нещо пред мама и баба! Точно се бяхме разговорили добре и в сладкарницата нахлуха десетки милиционери..

    Бях арестуван и прекарах най-ужасните  дотогава 6- 7 часа в живота си- в участъка на МВР- гр.Ардино, в обяснения, разследване и писане на обяснения.  МВР-Ардино беше шокирано от моето действие и веднага ми бяха изпратени някакви неясни цивилни хора- да „оплакват” - мен и семейството ми, за това, което бях току-що направил..?! Аз нищо не разбирах..

  Стоях до стената няколко часа до едно празно гише– и пишех прав обяснение след обяснение- а някакви постоянно влизащи цивилните ми „подсказваха” какво да пиша за да не накисна себе си и да спася семейството си.. Нищо не разбирах, но инстинктивно промених показанията си- обърнах ги, че съм искал да спася стари турски книги, за които съм чул, че изселниците закопавали, преди да напуснат страната-  в специални дупки в земята. И аз за да ”спася” тези национални ценности съм отишъл да ги вземам - стари корани, богослужебни книги, стари математики, учебници  и др.- да ги предпазя от погиване..  Никой не ми вярваше- но нито ме биха, нито ми противоречаха на написаното..- разпитаха ме няколко пъти различни униформени и цивилни хора и ме подкараха с една милиционерски джип към гр. Къджали, а „оттам съм щял да бъда препратен по „етапен ред” в  МВР- София и в затвора..?!”.  Да ви успокоя- това не се случи- както ми го казваха и заплашваха- джипката на МВР-Ардино  ме закара до гарата Кърджали, върнаха ми документите ме качиха на влака за София – със Заповед да не говоря повече с никого- „..ако не искам съвсем да изгоря..”! Само в коридора, докато ме закарваха видях прави и разпитвани бай Шукри Топчу и имама Къороглу( за които по-късно разбрах, че дошли с още няколко местни.. вдигнали скандал в Районното- защо са ме арестували и какво ще правят с мене.. и ми донесли храна, защото знаели че няма да ме нахранят?!).  Не знам какво точно се е случило с тях след това, но ги видях едва през 1993, когато СДС беше вече на власт– посетих Ардино и се видях с бай Шукри - имама Кьороглу беше заминал задълго в Турция да си гледа внучетата.  Тогава разбрах, че двамата не се разбирали много с  местното ДПС, никой не ги слушал за нищо и били изоставени  от всички.  Предложих на бай Шукри поне малка парична помощ- бяха ми върнали някои имоти в София, но той – от гордост ми отказа- въпреки, че видимо не беше добре материално.. После му споделих, че съм чул в Кърджали, в местното СДС,  за бързото  „освобождаване” на шефа на местното МВР- Ардино, който беше извършил и моето арестуване през 1989 г., а от него разбрах- беше издевателствал някога и над него.

   Отидох пак в Ардино много по късно – чак на изборите за парламента  на 18 декември 1994- вече бях като син кандидат за депутат (4-ти в листата  на 9-ти МИР – гр.Кърджали).  Ардинското СДС веднага ми представи моят стар „ятак”– бай Шукри Топчу, техен уважаван член. Имам Кьороглу така и не се появи обратно в България- по-късно разбрах , че е починал.. в Турция! Бай Шукри също вече беше много болен- разказа ми за миналото си- за затворите и за репресиите по времето на комунизма, за гоненията срещу мюсюлманите и за предателствата пред  ДС на част от  малцинствата тук. Спомням се, че се смяхме, че  ДПС тука ни викали, с водача на листата на СДС в която бях- Асен Агов (СДС ни е изпратило за кандидати „Манекена и Гърчето..”, защото говорех гръцки и тогава бях все още студент по история в Атинския университет „Йоанис Капо дИстрия”- Гърция).  Смяхме се, че ако трябва да водя кампания на „майчин език”– да съм взел да я водя на гръцки и на ладино- та белким да ме разберат повече хора тук- които чакаха да се отвори пункт през прохода Маказа- за да видят и те малко крайпътен бизнес. Всички партии им го обещавали това- особено водачът на листата на БСП в района – никому неизвестният дотогава бивш член на ОКЗНИ- Георги Първанов, който обяснявал по селата:  „..колко добри хора били жертвите на „империалистите”(явно като..мене!?)-  лидерите на Ирак -Садам Хюсейн и на Югославия- Слободан Милошевич (после Първанов си позволи да ми го обяснява това лично и в заключителния телевизионен дебат по местната кабеларка).  Аз разбира се нападнах остро „жертвите” ми:  Хюсейн и Милошевич– като ги нарекох фашисти и национал-социалисти(а тази квалификация не съм я измислил аз а я чух през 1991 г. от самите лидери на тогавашната сръбска опозиция- Вук Драшкович, Томислав Мичунович и неговия заместник- Зоран Джинджич..- последният по-късно станал мой приятел и сръбски премиер..). Там- в Кърджали- декември  1994 г. се запознах лично с г-н  Първанов и ни тръгна много лошо– вече 20 години сме с този човек тотални и постоянни опоненти!

    Повече не видях нито бай Шукри Топчу, нито имам Ахмед  Кьороглу.. те са починали- така както вече ви казах- забравени, неразбрани от местното ДПС и изолирани от цялата местна  общност- защото имаха особено и открито добро отношение към „другите” като мене, независимо от нашата различна религия и етнически произход , не се страхуваха и не мразеха никого..- те бяха свободни хора- в общочовешкия смисъл на думата- а такива явно но се долюбваха много от Движението за права и свободи..! Само ми е мъчно, че ДПС направи и още нещо като подигравка с жертвите на възродителния процес и с тяхната памет- ходатайства да бъде върнат за полицейски началник  в РПУ –гр. Ардино, някогашният ми разпитващ милиционерски шеф от май 1989 г..- защото бил „добър човек и незаслужено бил репресиран от сините реваншисти..”. Това даже някак не ме учуди, защото по-късно.. „танцуващият със Садам Хюсейн и Слободан Милошевич”- тогава  кандидат на ОКЗНИ-.. Георги Първанов стана Президент на Република България.., а премиер.. (с Първанова помощ) - хвалещият се е  „възродителство”.. Бойко Борисов.. а ДПС през цялото това време си мълчеше и подкрепяше тези видни национални обединители..

 Сега казвам на г-н Хюсеин Хафъзов- без заяждане и без квалификации- че предпочитам да дам на хората  в България - пример с делото на бай Шукри Топчу и имам Ахмед Кьороглу.. от гр. Ардино от май 1989 г…, защото те са пример не само за местната и мюсюлманската общност- а станаха скромен добър пример за другите хора, като мен- „другите” български граждани, каквито ТЕ „малките хора” (Топчу и Кьороглу)- НЕ ни деляха и НЕ ни мразеха..!!

  Явно свободните хора.. не са били във фокус група за "Движението за права и свободи" от времето на Ахмед  Доган, но дали е така и за ДПС на Лютви Местан- това предстои да видим..!? Или нещо вече не ние удобна думата "катарзис"..?!

Николай Гацев                                   След- Лукова..  София, 16.02.2014



Тагове:   СДС,   КГБ,   gerb,   sds,   BSP,


Гласувай:
3


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikolaigatzev
Категория: Политика
Прочетен: 3758953
Постинги: 709
Коментари: 2438
Гласове: 4448
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031