Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06.2015 09:03 - ОЩЕ ЗА "ТРЕТАТА РЕПУБЛИКА" И ЗА НОВАТА КОНСТИТУЦИЯ НА БЪЛГАРИЯ
Автор: nikolaigatzev Категория: Политика   
Прочетен: 1577 Коментари: 0 Гласове:
-1

Последна промяна: 30.06.2015 17:22


 ОЩЕ ЗА „ТРЕТАТА РЕПУБЛИКА“ И ЗА НОВАТА КОНСТИТУЦИЯ НА БЪЛГАРИЯ

   Мнозина от вас– възразяват, че съм наивник и мечтател- като проповядвам за учредяване на „Трета Република“, но мисля, че е точно обратното- реалист съм и без да съм много добър юрист, но все пак Юрист, виждам, че защитните механизми и вътрешните съотношения и връзки в сегашната Конституция от 1991 г. са непреодолим фактор за Промяна, сковават всяка Реформа и пречат на обновяването на обществото.

  Да погледнем нещата чисто прагматични и хронологично- през 1991 г. обществото е било остро разделено на „комунисти“ и „антикомунисти“, на „приватизатори“ и „социални етатисти“, „плуралисти“ – „едно-партийци“, „съветофили“- „съветофоби“ или съвсем класически погледнато: на „либерали“, „умерени“ и „консерватори“. Ориентацията и външните  перспективи пред страната тогава са били съвсем други- неясни ( напрактика Страната е била победена в Студената война) и разградена (разложена) по неясни критерии от „победителите“. План „Маршал“ или Реконструкция не са ни предложени, което е груба грешка на Новия световен ред. Няма как да стане съществена Реформа – без помощ и поне „кадифена“ Реконструкция. Така се създаде и сериозен отпор и съпротива на промените. Конституцията от 1991 г. е всъщност съпротивителната конструкция на тогавашното пост-комунистическо общество- или „нещо..- като нищо..“- кухи пожелания и никакво съдържание. За съжаление- за разбиращите, обаче- това създаде конфликт и чувство за постоянна неконституционност и безредие, а за неразбиращите- чувство носталгия и за отстъпление от правата и завоеванията им -от предишните 45 години. Вече-през 2015 г. – гръмко се проваля дори и рекламираният от 1991 г.- „български етнически модел“, който е спомен и травматичен атавизъм от предишните времена и от събитията 1984- 1989 г. Липсата на  информация, липсата на консенсус или на  разумен прочит на събитията отпреди 1989 г.- създаде и липса на национална доктрина и въобще на посока за Държавата. Членството в НАТО и Е. С. сами по себе си не са посоки-а ориентири и днешното положение в Гърция, например,  го доказва- а тази съседна страна също е показателен пример- как без „Реконструкция“ не можеш дори да станеш и победител от Студената война. В  Е. С. се създаде едно „санитарно православно гето“- от Румъния, България, Гърция, Кипър, което явно му е разрешено да върви с друга скорост в Съюзите. Това беше измиване на ръцете, спестяване на пари от старите демокрации и прикритие за не-Реконструкцията.

    Българският управленски елит  се затвори в черупката си, примири се с вторичното си положение и взе по „Бай Ганьовски“ да хитрува, да пиратства и да контрабандира модели и практики, с цел да ограбва „своето“ от богатите „армади“ и кервани на развития свят, които преминаваха покрай него. Той дори не опита да си извади „каперски пълномощни“ за това- та поне да почне да „дели“ процент от плячката с някой далновиден владетел. Короната я нямаше и тя стана имагинерна, а пиратските Републики не могат да просъществуват задълго- защото накрая  идват Канонерките на разчистването.

   Сега обществото се намира в разчистване и е необходима нова посока. Ограбването на армадите и „усвояването на еврофондове“ не може да бъде цел, фалитът на старото не трябва да бъде драматизиран и да се размахва като „Джоли Роджърс“ срещу Промяната. Фалитът и хиперинфлацията са дори понякога необходими- защото изчистват атавизма, заблатяването и неработещите структури.

   Вие ще попитате логично- „и ако осъмнем на следващия ден с конструкцията на „Третата Република“, какво ще промени това.. г-н Гацев..?!“

  И аз ще ви отговоря: „Третата Република“, суспендирането и липсата на Конституцията от 1991- за известно време, частично.. или за постоянно не променя нещата толкова генерално. Страната има и сега над-Конституционни обвръзки с рамката на Е. С., на НАТО и с международните си договори- които дори се считат за по-добри от националните рамки, така че те декларативно си остават, като „външен държач“ на държавността. Обаче махането на националната рамка прави всички реформи вътре- бързи, евтини и ако са широко обсъдени и контролирани- дават стимул на широки обществени маси. Да- ще има взривове и сривове- ще фалират подпомагани банки (ПИБ) и структури като „НЕК‘ , Монополистите, част от субсидираните пътни и строителни олигарси, подпомаганата икономика и др. от съществените досега играчи, но това ще отнесе в отвъдното и деформацията. Устойчивите системи и кръгове ще оцелеят- ако са наистина такива, а не някакви напомпани „КТБ“-та.

   Основните промени в „Третата Република“- според мен, трябва да са по модела на богослужението при основните вероизповедания на България- т. е. според „Стария Завет“-насочени към максималния консенсус и включването на повече хора в управлението безвъзмездно- в „обществени съвети по Стратегията и контрола“ на желаещите, както и възмездно- в две разминаващи се в мандатите си Камари на Парламента- Долна- законодателна и контролна за изпълнението по законосъобразност (като днешното Н. С.)  и Горна-„ регионално- кадрова- контролна по целесъбразност“(втората- председателствана от Вицепрезидента например- за да обвържем и тази висяща досега институция), сесийност на заседанията на легислатурата, ново райониране на страната на 6 или 7 региона, институционализираност на фигурата на Контрола- като „вторият Консул“ и негова контролна администрация по целесъобразност (!), слабо и ограничено малко Правителство- с до 10 министри, контролирано и от двете Камари; Прокуратура и Следствие към Изпълнителната власт, Контрол над персонала от магистрати- от Горната камара и т. н. – сезиране за неправилни съдебни Решения и магистратски действия към Обществото- за да се избегне отнасянето и обжалването до Европейския съд, който обикновено осъжда сега България.. и всички плащаме грешките.

   Какво е необходимо всичко това да се случи..?! Само да се учреди „Третата Република“ и чрез лични декларации за присъединяването на всеки отделен гражданин към нея- да се свика „Учредително събрание“ на някое много широко и публично място- напр. „Арена- Армеец“ за около седмица или две.. – една наистина голяма говорилня от 14- 15,000 души от всички райони на страната, в която да се работи повечето време по по-малки групи, а в няколко общи пленарни заседания в Голямата зала- да се обсъдят и решат с вишегласие вариантите за въпросите в един голям  Референдум. Това Общо Събрание следва да изработи варианти за „Конституция на Третата Република“ и въпроси за референдума. След това- с Общо гласуване да се създаде там и една 33 членна Върховна „ Референдумна изборна администрация“, която да си създаде по райони- свои местни органи и тела, с администрацията от съществуващият постоянен ЦИК и на нови преброителни органи. В тези с варианти и да се гласуват на Общ Национален Референдум решенията, които да се дадат за уточнение с няколко варианта и да се реши- според предпочитанията на мнозинството. Бюлетината на референдума да включва всички членове на Конституцията с вариантите и ще се зачерква избраното. След като трябва да се проведе непартийно гласуване за Временен Голям Общ Парламент- за 4- 6 месеца, който да приеме референдумните резултати, да оформи и сглоби  Конституцията, да се обвърже с националното и международното законодателство, както и да създаде правилата за работа и да учреди новите национални и местни институции. По същество Големият Парламент  бъде избран с мандат само за Учредителност и така за около 1 година в България ще се установи „Третата Република“ по мирен начин и без големи обществени сътресения. След Учредяването ще се проведат вече нови Парламентарни избори, местни и Президентски избори и политическата Система ще започне да действа и да функционира.

  Рисковете, че в Учредителството от 14- 15,000 души да попаднат много партийни лобита и икономически структури са големи, но нека се замислим това са почти съотношение 1: 300 до 1: 400 от българските граждани и ако сведем общата воля до такива ниска нива няма как да се получи сериозно опорочаване и изкривяване на процеса, нито е възможно да се прокарат толкова  прикрити и тесни партийни интереси- все пак всички ние сме с различни нагласи. Не трябва да допускаме фракции и групи в Учредителното събрание- а само регионалните и етническите баланси трябва да бъдат внимателно прецизирани и да се вземат под внимание, защото само това – може да взриви мирната обстановка.

    Това са моите общи първи бележки по моето предложение за „Третата Република“ – нека започнем да го обсъждаме във фейсбук-група „ФБ“ или ако искате в някоя друга група- такава широка и да се опитаме да изработим нещо ново, общо и имплозивно! Давайте мнения и предложения- официално- няма ДА БЪДЕ ИЗТРИТО НИЩО.. и от Никого!

Николай Гацев          Учредяване на „Третата Република“ – група „ФБ“, София, 25.06.2015

  



Тагове:   2015,   1853,


Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: nikolaigatzev
Категория: Политика
Прочетен: 3772840
Постинги: 709
Коментари: 2438
Гласове: 4448
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930